ترفندهایی برای متقاعد سازی افراد به انجام کارهایی که می خواهید

هر کسی برای متقاعد افراد برای انجام کارها روش و تاکتیکی دارد. بعضی از افراد صادقانه خواسته خود را بیان می کنند. کردن یک عده از روش چاپلوسی استفاده می کنند و نامشخص و در لفافه خواسته خود را مطرح می کنند. این روش ها در مجموع متقاعد کننده نیستند.

در هر حال، مهم نیست که شما مشغول چه حرفه ای هستید، توانایی متقاعدسازی افراد توانایی بسیار مهم و کاربردی است.

در این مطلب با ترفندهایی برای متقاعدسازی افراد برای انجام کارها آشنا خواهید شد که شاید کمی دشوار به نظر برسند اما می توانند موفقیت شما را افزایش دهند.

در مردم حس خوب ایجاد کنید

دکتر رابرت کیالدینی نویسنده کتاب ” تاثیر : روانشناسی متقاعدسازی ” دوست داشتن را به عنوان مهمترین سلاح نفوذ در افراد برشمرده است. مطابق با انجمن روانشناسی آمریکا، زمانی که احساس خوبی نسبت به کسی داشته باشیم، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را متقاعد سازیم. این مساله تعجب آور نیست. البته این امر شاید کمی خجالت آور و ناخوشایند باشد، احتمالاً گفتنش از انجام‌ دادنش آسانتر خواهد بود.

مراقب شخصیت خود باشید

 

آیا شما از فروشنده ای که خجالتی و سربه زیر است و از ارتباط چشمی دوری می کند، خرید می کنید ؟ البته که نه ! ممکن است آنها صادق ترین فرد در جهان باشند اما این مساله اصلا مهم نیست. زبان بدن این افراد در بهترین حالت کمبود اعتماد به نفس و در بدترین حالت فریب را نشان می دهند. اگر می خواهید فردی متقاعد کننده باشید باید روی برخی از نکات زبان بدن تجدید نظر کنید و شروع به پذیرش نقش کنید.

خودتان را تکرار کنید

همانطور که هملت گفته است : ” کلمات، کلمات، کلمات “

تکرار می تواند بسیار آزاردهنده باشد مخصوصا اگر در نوشته زیاد انجام شود بسیار ترسناک است. تکرار در گفتگو امری زننده است (همه ما کسی را می‌ شناسیم که بین تعداد کمی داستان یکسان دور میزند –یا اگر شما مثل من باشید، خودتان آن فرد هستید).

به هر حال، تکرار در گفتگوها همیشه چیز بدی نیست. سخنوران مشهوری شیوه های معانی بیانی را به کارگرفته‌ اند که شامل تکرار بوده است. بنابراین از بکاربردن تکرار برای تایید و جلو بردن موضوع مطابق انتظارتان راحت باشید.

افراد را وادار کنید که بخواهند به شما کمک کنند

 

طبق گزارش انجمن روانشناسی آمریکا، کیالدینی تشخیص داده که ” مقابله به مثل ” عاملی کلیدی در متقاعدسازی افراد است.

این کار حس خوبی در افراد ایجاد می کند. افراد به حمایت کننده هایی که به طور قابل اثباتی کاری برایشان انجام داده‌اند، بیشتر گرایش دارند. بنابراین این ایده ی بدی نیست که شروع به ایجاد شبکه ای از افرادی که ” یکی به شما بدهکارند ” کنید.

ناله یا درخواست نکنید

هنگامی که شما در حال تلاش برای ارائه یک موضوع قانع کننده هستید، می توانید یک توازن خوب برقرار کنید البته شاید کمی مشکل باشد. شما نمی خواهید به عنوان انسانی مطیع ظاهر شوید همچنین نمی‌ خواهید که خیلی قوی هم به نظر بیایید. جان برندن از Inc می‌ نویسد، احتمالا بهتر است که در راستای صداقت و مهربانی قرار بگیرید : ” برخی از افراد تیره‌ روزی که من می‌شناسم این رفتار درباره متقاعد‌سازی را دارند که قصد فریب دیگران را دارند. شما سعی می‌ کنید که برای بدست‌ آوردن آنچه شما می‌ خواهید، گولشان بزنید. این واقعاً کار نمی‌ کند مگر اینکه واقعا مشکلاتی داشته باشید. “

تظاهر به کمبود

 

چه چیزی طلا و الماس را بسیار ارزشمند می سازد ؟ کمبود

از نظر انجمن روانشناسی آمریکا، کمبود یکی دیگر از فاکتور های متقاعدسازی است. مردم تمایل دارند برای آنچه کمیاب و غیرعادی است ارزش قائل شوند. این کار بعضی مواقع حیله و تزویربه نظر می رسد ولی برای بیان‌ کردن و شکل‌ دادن به یک بحث متقاعد‌کننده، در بکار‌گیری خصوصیات روانشناختی مفید است.

آرمان بی پایان / عنایت الله خرم دبیری

مطالب مرتبط