شناخت مکان های تبلیغ یعنی پول بیشتر و آسان تر

در این مقاله شما را با رسانه های تبلیغاتی آشنا میکنم که به شدت در روند رشد کسب و کار شما موثر هستند. اگر بدنبال ثروت بیشتری در زندگی و شغل خود هستید، شناخت رسانه های تبلیغاتی از اهمیت بالایی بر خوردار است.قطعا برای داشتن آرامش ، ثروت از مهمترین عواملی است که شما را برای رسیدن به آرامش بیشتر و پایدارتر یاری می کند.و آشنایی حرفه ای با تبلیغات شما را در رسیدن به ثروت رویائی تان ، یاری می دهد.

رسانه های جمعی

تلویزیون و رادیو دو رسانه سنتی برای تبلیغات به حساب می آیند که از زمان فراگیر شدنشان همواره اولین انتخاب برای تبلیغات در حجم گسترده بوده اند.

۱- تلویزیون

قابلیت پخش تبلیغات جذاب تصویری و همچنین مخاطبان میلیونی دارد و در نتیجه بسیاری از کمپانی های بزرگ تبلیغات خود را به شبکه های مختلف تلویزیونی می سپارند البته ذکر این نکته که در کنار تمام این مزایا تبلیغات تلویزیونی جزو گرانترین راه های تبلیغی به حساب می آید نیز ضروریست. شبکه های تلویزیونی همچنین مخاطبان خاص خود و همچنین دسته بندی سنی، محتوایی، فرهنگی، محلی و … دارند و در نتیجه گروه مخاطب هدف برای انواع تبلیغات مشخص و بستر تبلیغاتی آن آماده است.

۲- رادیو

نیز با اینکه یک رسانه جمعی با مخاطبان بسیار است اما هزینه تبلیغات در آن به نسبت معقول تر و بسیار کمتر در مقایسه با کانال های تلویزیونی است در نتیجه برای کسب و کار های کوچک تر و در حال توسعه مناسب تر است. رادیو در مقایسه با تلویزیون گزینه تاثیر گذاری تصویری و جذابیت بصری را ندارد و باید دقت کنید که محتوای تبلیغی شما در رادیو جمعیت هدف مشخصی ندارد و بیشتر مخاطبان آن رانندگان و همراهان آنها هستند.

تبلیغات چاپی

مجله ها و روزنامه ها دو رسانه تبلیغاتی چاپی از نوع سنتی هستند.

۳- مجله ها

مخاطبان محدودی ندارند و همه نوع قشر از جامعه را در بر می گیرند، همچنین تبلیغات هدفمند و مربوط به موضوعات خود مجله در آن از اقبال بالایی برخوردارند. همچنین تبلیغات تصویری چشم نوازتر و مخاطب پسندتری نسبت به روزنامه ها دارند. اما در مقابل تبلیغات در مجلات نسبت به روزنامه ها هزینه بالاتری دارد و همچنین برنامه ریزی خاصی را طلب می کند.

۴- روزنامه ها

به نسبت در کار جذب مخاطبان کسب و کارهای محلی موفق تر عمل می کنند پس اگر کسب و کار و تجارت کوچکی دارید و یا اینکه بودجه کمتری را برای تبلیغات کنار گذاشته اید در میان رسانه های چاپی روزنامه ها مناسبتر از مجلات برای شما هستند.

رسانه های پشتیبان

تبلیغات رسانه های پشتیبان گزینه های زیادی را پیش روی شما می گذارند و همچنین میتوانید مطمئن باشید که عده بیشتری از مخاطبان تبلیغات شما را مشاهده می کند. بیلبوردها، تبلیغات دیواری،تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس و مترو، کتابچه های راهنما همه و همه تبلیغات پشتیبان محسوب می شوند و هر کدام مزیت ها و مشکلاتی نیز دارند اما به طور کل از جمعیت مخاطبان بسیار بالایی برخوردارند و میتوانند به صورت محلی و منطقه ای نیز استفاده شوند.

۵- بیلبوردها

اغلب در کنار بزرگراه ها و همچنین میادین اصلی شهرها استفاده میشوند، در سایزهای بزرگ قابل ارائه و شامل یک یا دو جمله نمادین درباره محصول قابل تبلیغ با تصاویر جذاب هستند.

۶- تبلیغات دیواری

نمونه ای از تبلیغات سنتی رسانه های پشتیبان هستند، تبلیغات بروشور مانند با اطلاعات تقریبا کامل درباره محصول و خدمات که با راه های تماس و ارتباطی و یا آدرس فروشگاه ها و مراکز ارائه کامل میشوند.

۷- تبلیغات در ایستگاه های مترو و اتوبوس

پرجمعیت هدف بسیار زیاد و مشخصی دارند، معمولا تمام رنج های سنی را در بر میگیرند و از شهروندان عادی تا دانش¬آموزان و دانشجویان و دیگر مشاغل مخاطب این تبلیغات هدفمند هستند. تبلیغات در ایستگاه های مترو و اتوبوس به شرط به کارگیری تصاویر گرافیکی جذاب و استفاده از جملات انگیزشی و جذب کننده میتواند بازخورد بسیار بالایی داشته باشد.

۸- تبلیغات در کتابچه های راهنمای شهری و بروشور های معرفی شهر

جمعیت مخاطب زیادی دارد که اغلب توریست ها هستند، بنابراین اینگونه تبلیغات برای آژانس های گردشگری، هتل ها، آژانس های هواپیمایی، رستوران ها و … بسیار پربازده است. به خصوص اینکه در شهرهای گردشگرپذیر و به اصطلاح توریستی مناسب ترین راه تبلیغات برای جمعیت گردشگر استفاده از همین کتابچه ها و بروشور هاست و با جمعیت هدف مشخص و ارائه خدمات مورد نیاز آنها بسیار پر بازخورد می تواند باشد.

بازاریابی مستقیم

بازاریابی و تبلیغات مستقیم در اوایل قرن بیست و یک روی کار آمد و به سرعت فراگیر شد. این نوع تبلیغات شامل ایمیل های تبلیغاتی، تماس های تلفنی و پیام های بازاریابی است.

همچنین این نوع از تبلیغات به این دلیل بازاریابی مستقیم نام گذاری شده اند که می توانند به طور مستقیم و دو طرفه با مشتری در ارتباط باشند و تمام نظرات و عکس العمل های آنها را مستقیما دریافت کنند.

۹- بازاریابی تلفنی

هم برای معرفی محصولات جدید و همچنین دریافت نقطه نظرات و فروش متمرکز راه مناسبی است. معمولا نیاز به چند اپراتور حرفه ای با روابط عمومی بالا دارند که در تمام ساعات روز و تمام هفته در دسترس و پاسخگو باشند.

۱۰- ایمیل های تبلیغاتی

معمولا برای ارائه خدمات و نه فروش محصولات خاص استفاده میشوند. مخاطب اینگونه تبلیغات معمولا شرکت های تجاری و حساب های عمومی هستند که برای ارائه خدمات خاص و یا مالی و بانکی مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین جدیدا برای معرفی نرم افزارهای خاص و نحوه استفاده از آنها بسیار مورد استفاده هستند.

اینترنت

امروزه اینترنت رفته رفته تبدیل به بزرگترین رسانه تبلیغی برای انواع محصولات و خدمات شده است. تبلیغات پاپ آپ، بنر و حتی جملات تبلیغی در انواع رسانه ها و شبکه های اجتماعی و سایت ها و صفحات جستجو به تبلیغاتی پر بازده تبدیل شده اند. همچنین تبلیغات کلیکی و صفحات ارجاع دهنده به لینک تبلیغاتی در موتور جستجو های گوگل و یاهو نیز از این دسته تبلیغات هستند.

۱۱- میتوانید برای محصولات و خدمات خود یک سایت اینترنتی ایجاد کنید و هم تبلیغات هم کار خرید و فروش را به صورت آنلاین انجام دهید.

۱۲- از پاپ آپ و بنر ها و یا ویدیو های تبلیغاتی در صفحات اول سایت ها استفاده کنید. بازخورد اینگونه تبلیغات به دلیل پیشرفت و فراگیری بین المللی اینترنت بسیار زیاد است.

۱۳- بازدید سایت خود و در نتیجه بازدید از تبلیغات خود را با استفاده از موتور جستجوی گوگل بالا ببرید.

۱۴- یک کارشناس تبلیغات اینترنتی استخدام کنید و با ایجاد وبلاگ های تبلیغاتی فراوان تبلیغات کنید.

شبکه های اجتماعی

شاید کسب و کار و تجارت شما تنها عده خاصی مخاطب هدف داشته باشد و قصد شما تنها شناسایی و تبلیغات برای این گروه خاص باشد، در نتیجه شما باید به تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو بیاورید. کاربران شبکه های اجتماعی اطلاعات مشخص و طبقه بندی شده ای از نظر سن، جنسیت، میزان تحصیلات و … دارند که شناسایی گروه مخاطب هدف برای یک تبلیغ و یا عرضه یک خدمت را آسان تر می کند.

۱۵- با ایجاد هشتگ در شبکه های اجتماعی می توانید آمار بازدید تبلیغات را تا حد زیادی افزایش دهید، هشتگ ها راه جدیدی برای جستجو در بین شبکه های اجتماعی هستند و میزان دقت بالایی برای دسته بندی های مختلف دارند.

۱۶- استفاده از صفحات فیسبوک برای تبلیغات و یا سفارش خود تبلیغات به سایت فیسبوک راه تبلیغاتی مدرن و با امار بازدیدی بسیار بالاست.میتوانید صفحه یا صفحاتی برای تبلیغ محصولات و خرید و فروش و یا ارائه خدمات خود ایجاد کنید و در صورت استفاده درست و اصولی قطعا به سود بالایی دست خواهید یافت.

۱۷- شبکه های اجتماعی توییتر، اینستاگرام، لینکدین،پینترست و … نوآوری های جدیدی در عرصه تبلیغات اینترنتی و آنلاین دارند که میتواند بسیار راهگشا باشد، همچنین کانال های تلگرامی مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده و بازار بسیار بزرگی را ایجاد کرده اند.

تبلیغات با استفاده از ایجاد ارتباط با عموم

۱۸- انتشار بروشورها و کتابچه‌های معرفی محصول و قرار دادن آن‌ها در دسترس عموم می‌تواند بسیار به دیده شدن تبلیغات و فروش محصولات کمک کند.

۱۹- مصاحبه با یک روزنامه یا مجله و یا حتی یک مصاحبه تلویزیونی و صحبت درباره محصولات و خدمات و کسب‌وکار خود نیز یک‌راه تبلیغاتی مناسب است.

تبلیغات در محیط شهری

۲۰- پخش ویدیوهای تبلیغاتی در تلویزیون¬های بزرگ معابر شهری و ساختمان‌های بلند برای مردم جالب است و اینگونه تبلیغات بازخورد زیادی خواهد داشت.

۲۱- از دیگر راه‌های تبلیغات محیطی استفاده از بدنه ماشین‌ها، کناره‌های کامیون‌ها و همچنین بدنه و عقب اتوبوس‌های شهری است که استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب و تبلیغات زیبا بسیار به تأثیر این نوع تبلیغات کمک خواهد کرد.

۲۲- استفاده از تبلیغات ایستاده در مراکز خرید بزرگ و یا مجتمع‌ها تفریحی و یا پردیس‌های سینمایی نیز نمونه دیگری از تبلیغات محیطی است.

۲۳- نقاشی‌های دیواری و یا کارهای گرافیکی بر روی ساختمان‌های بلند و مهم شهر نیز ترفند تبلیغاتی جالبی خواهد بود.

۲۴- مسابقات ورزشی همواره پرمخاطب هستند و تبلیغات در زمین‌های فوتبال یا تنیس و دیگر ورزش‌ها از مخاطبان زیادی برخوردار خواهند شد.

تبلیغات با استفاده از پیام‌های کوتاه

۲۵- کار خریدوفروش و ارائه محصول را می‌توانید با مشتری¬هایی که از قبل می‌شناسید با استفاده از تبلیغات از راه پیام کوتاه انجام دهید.

۲۶- می‌توانید یک پیام تبلیغاتی مشخص را برای شماره¬های مخاطبانی که از قبل نیازهای مرتبط آن‌ها با تبلیغات خود را شناسایی کرده‌اید به‌صورت انبوه انجام دهید.

تبلیغات انتخابی

۲۷- می‌توانید تبلیغات خود را با استفاده از ارسال سی‌دی‌ها و یا کارت‌پستال‌ها برای مخاطبان انجام دهید.

۲۸- تبلیغات بر روی زمین پیاده‌روها بسیار فراگیر شده‌اند و از تنوع بسیار زیادی نیز برخوردارند.

۲۹- می‌توانید برگه‌های کوچک تبلیغی آماده کرده و بر روی شیشه ماشین‌ها بگذارید.

۳۰- روش تبلیغی جدیدی که هنوز خیلی فراگیر نشده است اسپانسرینگ فردی است به این صورت که شما به تعدادی از افراد مبلغی را پرداخت میکنید تا محصول شما را بر روی پیشانی، دست و … با جملاتی تبلیغ کنند.

تبلیغات انتخابی

تکنیک جدید تبلیغات جای گذاری محصولات در یک برنامه تلویزیونی، فیلم، بازی کامپیوتری یا هر برنامه مخاطب پسند دیگری است تا در حین سرگرم کردن مخاطبان از محصولات شما هم استفاده و آنها را در بین مخاطبان جا بیندازند.

۳۱- می توانید هزینه ای را به یک برنامه تلویزیونی بپردازید تا از محصولات شما استفاده و زمانی را هم برای گفتگو درباره آن و مزیت هایش اختصاص دهند.

اسپانسرینگ

۳۲- میتوانید اسپانسر یک تیم ورزشی مثلا یک تیم فوتبال شوید تا تبلیغات محصول شما روی لباس ها و وسایل ورزشی آن تیم قرار بگیرد.

۳۳- دیگر نمونه اسپانسرینگ این است که میتوانید مسئولیت برگزاری یک رویداد یا مسابقه خاص را بر عهده بگیرید و یا اینکه بانی یک موسسه خیریه شوید.

۳۴- میتوانید خودکارها، لیوان ها و یا لباس هایی را با تبلیغات کسب و کار خود آماده کنید و در دسترس مردم قرار دهید.

۳۵- در نمایشگاه ها و رویداد های تجاری مرتبط با کار خود شرکت کنید و از این طریق محصولات و خدمات خود را معرفی و ارائه کنید.

۳۶- سمینارهایی در جهت معرفی تجارت و مزایا و کاربرد های محصولات و خدمات خود برگزار کنید.

۳۷- اسپانسر یک فیلم سینمایی و یا سریال تلویزیونی و یا حتی یک تئاتر محلی شوید و همراه با حمایت از یک رویداد فرهنگی تبلیغات داشته باشید.

۳۸- برای مشتریان وفادار و خریداران خود جایزه و یا امتیازات خاصی را در نظر بگیرید.

امیدوارم با مطالعه تمام این ترفند ها و تکنیک های تبلیغاتی به راه مناسبی برای تبلیغات خود رسیده باشید.

آرمان بی پایان / عنایت الله خرم دبیری

مطالب مرتبط