چگونه یک برند شخصی یا پرسونال برندینگ برای خودمان ایجاد کنیم؟

برند شخصی ( نام تجاری شخصی) نقش مهمی در موفقیت شما ایفا می کند. هرکسی یک برند یا تصویر شخصی دارد که بر روی نحوه تصور دیگران درباره شما تأثیر گذار است. به همین دلیل است که برند شخصی و نوع تصور دیگران درباره شما، در تعیین اینکه آیا در زندگی موفق هستید یا نه مهم است.

برند شخصی چیست ؟

اجازه بدهید در ابتدا معنی برند شخصی را تعریف کنیم – یک برند شخصی اساسا یک تعهد است. هنگامی که شما یک نام تجاری دارید، تعهدی است که بیان می کند شما شخصی هستید که میتوانید در صنعتی که در آن مشغول هستید تاثیرگذار باشید.

انسان ها بصورت عاطفی تصمیم میگیرند و منطقی قضاوت می کنند. بنابراین، اگر شما برند شخصی خوبی داشته باشید، مردم حاضر به پرداخت مبلغ بیشتر برای محصول یا خدمات شما هستند و کمتر درباره آن بحث می کنند.

وقتی شما خودتان را برند می کنید به چه معناست ؟

برند شخصی خودتان به معنی هویت حرفه ای شما است که با ارزش های شما سازگار است. یک نام تجاری همواره همراه با ارزش هاست. برای شروع منتظر چه هستید ؟

کیفیت؟ مزیت؟ پاسخگویی؟ کار گروهی؟ نوآوری؟ رهبری؟

هیچ چیزی بهتر از برند شخصی معتبر و مشهور وجود ندارد که نشان دهنده این مساله به دیگران باشد که زمانی که با شما کار می کنند، تمام وعده های شما برآورده خواهد شد. در واقع برند معتبر تضمین خدمات شماست.

۸ نکته مفید برای برند سازی شخصی موفق

 

۱- بر روی یک حوزه کاری تمرکز کنید و متخصص شوید

این بدان معناست که شما باید برند خود را در یک حوزه از موفقیت قرار دهید. شما نمی توانید همه چیز را برای همه داشته باشید و همه موارد را تحت پوشش قرار دهید. شما می توانید در یکی از موارد شاخه های کسب و کار خود، محصول خود، شرکت یا صنعت خود، رسانه ها، جامعه خود و غیره متخصص شوید. درواقع شما باید مانند یک پرتوی لیزر بر روی یک چیز متمرکز شوید.

۲- در حوزه کاری خود به یک رهبر تبدیل شوید

شما باید به عنوان یکی از افراد شناخته شده، محترم و ماهر در زمینه کاری خود شناخته شوید. این افراد دارای ویژگی های رهبری بالایی هستند. بنابراین یکی از مواردی که باید از خودتان بپرسید این است: ” در کدام بخش از حوزه کاری خودم میخوام به عنوان یک رهبر باشم؟”

۳- برند شما، شخصیت شماست

نام تجاری شما باید از شخصیت شما در تمام جنبه ها از جمله نواقص شما ساخته شود.حالا سوال اینجاست: بهترین شخصیت برای نام تجاری شما چیست؟اگر می خواستید مردم شما را به نحوی خاص توصیف کنند، بهترین راه برای توصیف شما چیست؟

۴- یک نام تجاری خاص و متمایز بسازید

هنگامی که برند شخصی خود را ایجاد کردید، باید آن را به روش منحصر به فرد بیان کنید.به عنوان مثال، فردی را تصور کنید همیشه برای تشکر کارتی را با یک گل که در داخل آن قرار دارد می فرستد.هنگامی که کارت باز می شود، آن گل تاثیر زیادی روی فرد می گذارد که بدان معناست که افراد ماهها و سالهای بعد آن شخص را به خاطر می آورند.به عنوان مثال می توانید نام خود را به روش خاصی امضا کنید یا لباس خاصی داشته باشید. پس به این فکر کنید که چگونه می توانید متمایز باشید؟

۵- همواره دیده شوید

برای تاثیر بیشتر، برند شخصی شما باید بارها و بارها دیده شود.زمانی که یک برند شخصی را ایجاد می کنید، به نحوی دارید حوزه کاری خود را نشان می دهید. شما باید درباره آن با مردم صحبت کنید، در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید همچنین در مجلات حوزه ی کاری خود و … در غیراینصورت یک برند تجاری موفق نخواهید داشت. در مجالس و در بین مردم حضور داشته باشید تا به خوبی دیده شوید.

۶- همواره یکرنگ باشید

رفتار شما در پشت درهای بسته نیز باید با برند تجاری عمومی شما مطابقت داشته باشد.

۷- ماندگار باشید

هنگامی که برند شخصی خود را ایجاد کردید، وقت خود را برای رشد و ماندگاری آن صرف کنید.

۸- ایجاد تصور و ذهنیت خوب در دیگران

هرچه شما را با عنوان های ارزشمند و نیت های خوب یاد کنند برند شخصی شما تاثیرگذارتر خواهد بود. از خودتان بپرسید:” اگر ۳ سال بعد، شخصی قصد مطالعه بر روی برند شخصی من را داشته باشد و با مطالعه بر روی شخصیت من،آنطور که با دیگران رفتار می کردم، ذهنیت و تصور مردم از من و…، از چه کلماتی درباره من استفاده خواهد کرد؟ در میان تمام کلمات، چه کلمه ای در زمینه کاری من بیشتر مهم و موثر خواهد بود؟”

این واقعا یک کار فوق العاده است که شما یک کلمه را انتخاب کنید که ویژگی برجسته شما باشد.

آرمان بی پایان / عنایت الله خرم دبیری

مطالب مرتبط