۳ موردی که همه مدیران در هنگام استخدام باید به آن توجه کنند

صرف نظر از اینکه شرکتی بزرگ یا کوچک دارید، استخدام کارکنان یکی از چالش برانگیزترین موضوعات برای مدیران و رهبران کسب و کار می باشد.

هنگامی که یک شرکت در حال رشد است، چگونه نیازهای استخدام را اولویت بندی می کنید؟

صرف نظر از اندازه شرکت، گزینش و استخدام پرسنل یکی از چالش برانگیزترین موضوعات برای رهبران کسب و کار است. افراد زیادی تلاش می‌ کنند راهی را برای اولویت‌ بندی زمان خود پیدا کنند و مسئله سخت ‌تر برای شما به‌عنوان یک مدیر، این است که تشخیص بدهید چه میزان از زمان خود را برای گزینش افراد صرف کنید. درنهایت باید گفت که اولویت بندی استخدام در واقع یک هنر است نه علم، اما برای انجام این کار مواردی کلیدی و مهم وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت :

۱- هر چیزی که به طور مستقیم بر رضایت مشتری تاثیر گذار است را اولویت بندی کنید.

 

یکی از مهمترین اصول هدایت کننده برای رشد هرچه بیشتر یک کسب و کار، رضایت مشتری است. با این ذهنیت، شما باید اولویت های استخدام را برای موقعیت ها و پست هایی قرار دهید که یک تجربه بسیار خوب برای مشتری به همراه داشته باشد. این موضوع شامل کارمندان مشاور خدمات، همکاران بخش خرده ‌فروشی، کارکنان بخش ارسال یا حمل ‌و نقل و افراد ناظر بر کنترل کیفی محصولات است.

به عنوان یک رهبر کسب و کار، بزرگترین دارایی شما شهرت و اعتبار شما در جلب رضایت مشتری است. اگر اعتبار و سابقه محکمی داشته باشید، می توانید از طریق تبلیغات شفاهی و همچنین وفاداری مشتریان سابق، مسیری برای پیشرفت سریع و بلند‌مدت شما ایجاد کنید. اما این مساله را نادیده نگیرید که حتی نظر منفی یک مشتری می‌تواند تأثیر بسیار بدی روی نام تجاری و توسعه آینده کسب و کار شما داشته باشد.

۲- اطمینان حاصل کنید که زمان و نقشی که به عهده دارید را ارزیابی می کنید.

به عنوان صاحب کسب و کار، مهم است که شما در مورد اینکه چگونه زمان خود را صرف می کنید کمی تفکر و تامل کنید، با انجام این کار شما می توانید بهترین زمان برای انجام برخی از مسئولیت های مهم تشخیص داده و آنها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به‌هرحال شما بهترین فرد برای توسعه چشم‌انداز تجاری و استراتژی کسب‌وکار، ایجاد فرهنگ و رهبری تیمتان هستید.

به عنوان مثال ممکن است شما در فروش و توسعه کسب و کار جدید و نوآوری محصول نقاط ضعفی داشته باشید، زمانی که روی چگونگی مدیریت وقت فکر می کنید، می‌توانید استخدام برای وظایف و پست‌ها را به‌گونه‌ ای اولویت‌ بندی کنید که برای کارهایی که فقط شما قادر به انجام آن‌ ها هستید، فضا ایجاد شود.

۳- نیاز به سرعت

 

بدون اولویت بندی آگاهانه، کسب و کار بصورت ناخواسته در حالت پیشفرضی قرار می گیرد که در آن به‌ جای استخدام افرادی که می‌ توانند در نقطه مشخصی بیشترین ارزش را برای شرکت داشته باشند، برای شغل‌ هایی که اشغال آن‌ها راحت‌ تر است نیرو استخدام می‌ کنند.

یکی از مهمترین ویژگی های کسب و کارهای در حال رشد، توانایی آنها در گرفتن بازار است تا بتوانند محصول را به دست مشتریان خود برسانند و بازخورد آنها را دریافت کرده و مسیر بهبود را ادامه دهند. بنابراین پیشنهاد می‌شود چیزهایی که حرکت شما را کند تر می‌ کنند اولویت‌ بندی کنید؛ مواردی که موانعی بر سر راهتان ایجاد می‌ کنند و در نبودشان می ‌توانستید سریع‌ تر حرکت کنید.

بنابراین اولین گام برای داشتن یک کسب و کار پیشرفته و در حال رشد، فکر کردن درباره اولویت بندی استخدام است.

آرمان بی پایان / عنایت الله خرم دبیری

مطالب مرتبط