۴ روش متفاوت و موثر برای کاهش استرس روزانه

با استفاده از این چهار روش استرس روزانه خود را به حداقل برسانید. استرس به هر طریقی وارد زندگی روزانه ما خواهد شد مثلا از طریق فشار کاری، مالی، سلامتی و یا هر علت دیگری، و زمانیکه وارد زندگی ما شد همانند ابری سیاه عمل خواهد کرد و همه جا به دنبالمان می آید.

تقریبا نیمی از افرادی که توسط انجمن روانشناسی آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند اظهار داشتند که استرس مداوم، تاثیر منفی بر زندگی شخصی و حرفه ای آنها داشته است. این استرس منفی بصورت های مختلفی مانند رخوت، سردرد، سیستم ایمنی ضعیف و یا بدتر از این ها نمود پیدا می کند.

برای اطمینان از اینکه استرس موجب بیماری و نابودی شما نشود با چهار روش متفاوت برای به حداقل رساندن استرس روزانه آشنا خواهیم شد.

۱- وعده های غذایی ساده تری را میل کنید

 

افراد به طور میانگین معمولا روزانه حدود ۱ ساعت و ۴۲ دقیقه زمان صرف غذا خوردن می کنند که این رقم معادل ۱۲ ساعت در هفته است. با استفاده از وعده های غذایی ساده تر می توانید در طولانی مدت، زمان زیادی را صرفه جویی کنید و به جای اینکه در طول روز کارها را با عجله و شتاب انجام دهید، این مدت زمان را به استراحت اختصاص دهید.

۲- سعی کنید برای رانندگی با یک دوست همراه شوید

 

شاید بدترین قسمت سر کار رفتن، رانندگی به محل کار و برگشت از آن است. فشار خون بالا، اضطراب، نگرانی و ترس همگی با رانندگی همراه هستند. رانندگی در صبح زود و عصر که زمان اوج ترافیک شهری است بسیار استرس زا و خسته کننده است.

شما می توانید از طریق همراه شدن با یک دوست و اشتراک گذاری اتومبیل از استرس روزانه خود بکاهید. با انجام این کار علاوه بر صرفه‌ جویی در هزینه بنزین، یکی از بزرگ‌ ترین عوامل استرس‌ زای روزانه را نیز از بین می برید.

۳- قهوه کمتر، چای بیشتر

 

نوشیدن قهوه بیشتر انرژی ما را برای کار کردن تامین می کند اما مصرف بیش از حد کافئین، اثرات جانبی منفی زیادی نیز دارد. اولین اثر منفی نوشیدن قهوه، سطح بالای استرس و اضطراب است. نیازی نیست مصرف قهوه را بطور کامل قطع کنید بلکه نوشیدنی دیگری که استرس و مضرات کمتری دارد را جایگزین کنید. مثلا قهوه دوم و یا سوم روزانه خود را با یک چای سیاه جایگزین کنید. نوشیدنی هایی مانند چای سیاه معمولا یک‌ سوم قهوه کافئین دارند و با این‌ حال دارای اثرات تحریک‌ کننده مشابهی با قهوه هستند.

۴- صداهای اطراف خود را کاهش دهید

سرو صداهای کوچک مانند پچ پچ های محیط کار و یا باز و بسته کردن درها باعث ایجاد استرس زیادی در طول روز می شوند. برای کاهش این صداهای مزاحم که موجب عدم تمرکز و استرس می شوند، می توانید از ابزارهای ضد صدا مانند هدفون‌ حذف نویز یا حتی از گوش‌ گیر استفاده کنید.

آرمان بی پایان / عنایت الله خرم دبیری

مطالب مرتبط